כדאיות הוצאת דרכון אירופאי

דרכון אירופאיבין אם אתם רק מעוניינים להבטיח את עתידכם ועתיד ילדיכם, אם אתם אנשי עסקים המעוניינים לשפר את תנאיכם, או שאתם צעירים המעוניינים ללמוד או לעבוד באירופה באופן חופשי וללא דאגות…

הוצאת דרכון אירופאי – דוגמת דרכון רומני, היא אחת הדרכים הבטוחות להגשים את חלומכם. מהי הדרך להוצאת דרכון אירופאי, מהו דרכון רומני ומה הוא מקנה? כל התשובות בהמשך המאמר.

כיצד הוצאת אזרחות רומנית תורמת להוצאת דרכון אירופאי

הוצאת דרכון אירופאי נעשית על ידי אחת ממדינות האיחוד האירופי, כפועל יוצא מהחזקת אזרחות באותה מדינה. הדרכון מאפשר מעבר בין מדינות האיחוד האירופי באופן חופשי, ללא צורך באשרה.

בשנת 2007 הצטרפה רומניה לאיחוד האירופי. עם הצטרפותה הפך דרכונה לדרכון אירופאי.

מדוע אנשים מעוניינים בהוצאת דרכון אירופאי

קבלת דרכון רומני נובעת מהיותו של אדם אזרח רומני. לכן, בטרם ניתן להוציא דרכון רומני, יש להוציא אזרחות רומנית. עם קבלת האזרחות הרומנית ניתן להגיש בקשה להוצאת דרכון אירופאי רומני.

רבים בישראל זכאים לאזרחות רומנית, ופועלים בשנים האחרונות על מנת לממש את זכותם, מסיבות שונות ומגוונות, ביניהן:

טעמי ביטחון אישי – ארץ ישראל סובלת מתקופות של חוסר יציבות ביטחונית. אלו המעוניינים להבטיח את עתידם ועתיד צאצאיהם, סוברים שהוצאת דרכון אירופאי (דוגמת דרכון רומני), יאפשרו להם, במקרה הצורך, לעבור לאירופה השקטה, ולנהל שם חיים בטוחים.

טעמי ביטחון כלכלי – על אף התמורות בכלכלת אירופה, רמת חייהם של אזרחי האיחוד האירופי גבוהה יותר בהשוואה לרמת החיים של אזרחי ישראל. רבים לוטשים את עיניהם לאירופה בה השכר לשעה גבוה יותר, רמת המחירים נמוכה, אפשרויות התעסוקה מגוונות ורמות האבטלה נמוכות.

מטעמי ביטחון סוציאלי – מדיניות רווחה מפותחת של מדינות האיחוד האירופי, מהווה סיבה נוספת למשיכה של רבים לאירופה. קצבאות נאות, תרופות וטיפולים מסובסדים, זכויות מיטיבות.

אנשי עסקים שדאגו להוצאת דרכון אירופאי נהנים מחירות עסקית – מעבר חופשי ומהיר בין מדינות מבלי להיזקק לאשרות שהייה, אשרות עבודה וכד'. המעבר בבידוק בשדות התעופה ובביקורת הדרכונים מהיר יותר, וכמובן, יש להם זכויות טבעיות לרכוש קרקע מקומית, בתים, חברות ולבצע עסקאות מבלי שיצטרכו לפעול בדרכים סבוכות ומגבלות המוטלות על מי שאינו אזרח.

צעירים המעוניינים לעבוד וללמוד באירופה ולממש (גם אם באופן זמני יחסית) את החלום של לגור באירופה – צעירים אלו הדואגים להוצאת דרכון אירופאי, רשאים לעבוד באירופה ללא צורך בויזה ומבלי שיחששו מפקיעתה תוקפה. במידה והם מעוניינים ללמוד במוסדות הלימוד הממלכתיים הם זכאים להנחות מפליגות ולימודים מסובסדים (לעיתים הלימודים בחינם ואף ניתנים להם דמי מחיה). לעומת זאת, מיותר לציין שלזרים שכר הלימוד גבוה ביותר, ותנאי הקבלה קשים פי כמה.

שיהיה… – "לעולם אין לדעת מה יהיה…", כך סוברים רבים שמוציאים דרכון אירופאי. החזקת אזרחות רומנית איננה גוררת כמובן ויתור על האזרחות הישראלית. רבים מעוניינים שתהיה להם הבחירה ליהנות מהטוב שבשני העולמות. בעולם של חוסר יציבות, החזקת הדרכון האירופאי הוא תעודת ביטוח.

מי זכאי להוצאת דרכון אירופאי רומני

כאמור, דרכון רומני הוא סוג של דרכון אירופאי. לדרכון הרומני זכאים בעלי אזרחות רומנית.
על מנת להוציא אזרחות רומנית יש לעמוד בתנאים מסוימים, ביניהם:

  1. אם אתם או הוריכם עזבתם את רומניה ועליתם ארצה בין 1948 ל- 1952 אתם זכאים לאזרחות רומנית ולדרכון אירופאי רומני.
  2. אם הייתה בידיכם אזרחות רומנית וויתרתם עליה לטובת אזרחות ישראלית או אזרחות אחרת ייתכן ותוכלו, בהליך מסוים, להשיב את האזרחות הרומנית ולקבל דרכון אירופאי רומני.
  3. אם הוריכם היו בעבר בעלי אזרחות רומנית ואיבדו אותה בעל כורחם, אתם זכאים לאזרחות רומנית.

כמובן שהחוק הרומני המאפשר קבלת אזרחות רומנית ודרכון רומני, משתנה מעת לעת. על מנת לבדוק באופן מדויק אם אתם זכאים או לא לאזרחות רומנית ולהוצאת דרכון אירופאי, אנו מזמינים אתכם למלא את טופס בדיקת הזכאות לדרכון רומני שכאן. או ליצור עימנו קשר לייעוץ ראשוני חינם וללא כל התחייבות בטלפון 03-6444500. 

Privacy Preference Center

דילוג לתוכן